افتتاح نمایشگاه عکس «شهید جمهور» در مشهد| ماندنی‌ترین قاب عکس‌ها از وداع با شهید جمهور + فیلم «موقعیت مهدی» در جشنواره فیلم کانازاوا ژاپن انتصاب رئیس انجمن تئاتر سازمان بسیج هنرمندان پردیس سینمایی ملل مشهد با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور افتتاح می‌شود+ جزئیات عبدالجبار کاکایی راوی «مجنون آن لیلی» شد گروه موسیقی «ستاره قطبی» ویژه بانوان روی صحنه می‌رود + جزئیات فصل جدید «خاطره بازی با آقا جواد» با جواد خیابانی + زمان پخش انصراف «ریدلی اسکات» از ساخت فیلم جدیدش اثر مشترک همایون شجریان و سامی یوسف منتشر شد + صوت رقابت ۱۹ فیلم سینمایی در جشنواره فیلم «کوثر» دانلود آهنگ جدید همایون شجریان و سامی یوسف به نام «هستی» + متن این روز‌ها بر «گلی ترقی» چه می‌گذرد؟ | سرنوشت تلخ رمان‌نویس ایرانی تمرین دموکراسی در آبودان توضیح علیرضا قربانی در خصوص حواشی برگزاری کنسرت در تخت جمشید صحنه‌هایی از یک جدایی | «در انتهای شب»، سریال خوش ساخت آیدا پناهنده تولید آثار هنری دفاع مقدسی نیازمند نظارت است مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌های ایران تمدید شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از گهواره تا گور، با فیلسوفان | بررسی تفصیلی کتاب «سقراط اکسپرس» نوشته اریک وینر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افتتاح نمایشگاه عکس «شهید جمهور» در مشهد| ماندنی‌ترین قاب عکس‌ها از وداع با شهید جمهور + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۶۸۶۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
افتتاح نمایشگاه عکس «شهید جمهور» در مشهد| ماندنی‌ترین قاب عکس‌ها از وداع با شهید جمهور + فیلم
آثار عکاسان خبری خراسان رضوی در نمایشگاه شهید جمهور در نگارخانه رضوان به نمایش درآمد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز، نمایشگاه عکس «شهید جمهور» امروز دوشنبه ۱۱ تیر از ساعت ۱۷ در محل نگارخانه رضوان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از فرهیختگان و اهالی رسانه و همچنین صاحبان آثار، گشایش یافت.

در این نمایشگاه چهار روزه، ۴۴ اثر از ۲۴ عکاس خبری رسانه‌های استان از مراسم تشییع شهدای خدمت در نمایشگاه شهید جمهور به نمایش در آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار عکاسان خبری، تاپنجشنبه ۱۴ تیر همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ به محل نگارخانه رضوان در کوهسنگی ۱۷ مراجعه کنند.

ماندگاری یکی از بزرگترین رویداد‌های جهان اسلام 

محسن داوری فرماندار مشهد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: امروز یک نمایشگاهی را افتتاح کردیم که یکی از رویداد‌های بزرگ تاریخ جهان اسلام را مستند‌سازی کرده بود تا ماندگار شود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران به خوبی این مراسم بزرگ و با شکوه را به تصویر کشیدند و امیدواریم مردم از این نمایشگاه بهره ببرند و این رویداد در تمام بخش‌های شهر، کشور و دنیا ترویج پیدا کند، تا حق شناسی مردم ایران از خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خوبی ببیند.

عکاسی خبری سخت‌ترین و اثر گذارترین رشته رسانه‌ای

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بیان کرد: عکاسی خبری یکی از سخت‌ترین مدل‌ها و رشته‌های رسانه‌ای و در عین حال اثرگذارترین آنها است. با توجه به اینکه رویداد‌های مختلفی وجود دارد و گاهی اوقات حوادث و اجتماعات بزرگ را دربر می‌گیرد، عکاس خبری خود در میدان حاضر می‌شود و در آن شرایطی که گاهی سخت و پیچیده است برای ثبت یک لحظه تاریخی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه مخاطب زاویه دیدی را می‌بیند که شاید اگر خود در مراسم حاضر بود آن زاویه دید را نمی‌دید، یادآور شد: تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و حضور بی نظیر و تاریخی مردم مشهد از مراسماتی است که شاید در تاریخ مشهد کم‌نظیر بود.

عکاسان خبری مشهد آن روز تلاش گسترده‌ای داشتند و با همت خودشان و ابتکاری که انجام شد، گزیده‌ای از عکس‌هایی که آن روز ثبت کردند روی دیوار نگارخانه آمد که چشم نواز چشم همشهریان مشهدی باشد.

حسین‌زاده تصریح کرد: بعد از این نمایشگاه هر مجموعه‌ای که آمادگی داشته و علاقه‌مند باشد آثار برای استفاده مخاطبان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حضور ۲۴ عکاس خبری در نمایشگاه شهید جمهور 

وحید بیات دبیر این نمایشگاه ابزار کرد: این روستا در نگارخانه رضوان با حضور ۲۴ عکاس و ۴۴ اثر که از مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد برگزار شده است. آثاری که به دست ما رسید با موافقت عکاسان خبری توسط هیئت انتخاب از مراسم استقبال در فرودگاه، مسیر تشییع و طواف دور ضریح امام رضا (ع) بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->